Retourneren

Retourneren

bedenktijd/retour

Artikel 7. Retourneren

7.1.Consument – Voorraadartikelen 
Als consument heeft u het recht van retour binnen 14 werkdagen na levering van het product. Met opgave van reden kunt u dit product retourneren waarbij de aankoopprijs van het product terug wordt betaald. Het product mag niet gebruikt zijn en nog als nieuw opnieuw verkoopbaar te zijn. Het moet onbeschadigd, en compleet zijn en in de originele verpakking retour gestuurd worden. Het aankoopbedrag zal binnen 30 dagen worden gecrediteerd. Mocht niet aan alle bovenstaande voorwaarden zijn voldaan, dan behoudt SAPO Products zich ten allen tijde het recht, het recht op retour te weigeren. Speciaal voor u bestelde items vallen buiten dit recht. Zie punt 7.2. Bestelartikelen.

Uitzonderingen:

De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Artikelen waarvan de verzegeling verbroken is en de waardevermindering 100% is.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals mondkapjes, disposable schorten, haarnetjes, producten met een houdbaarheidsdatum etc.
  • Specials, dat wil zeggen producten die speciaal voor u op bestelling gefabriceerd zijn c.q. bedrukt zijn.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

7.2. Bestelartikelen
Bij producten die wij speciaal voor u moeten bestellen heeft u ook het recht van retour binnen 14 werkdagen na levering van het product. Met opgave van reden kunt u dit product retourneren waarbij de aankoopprijs – 25% van het product terug wordt betaald. Het product mag niet gebruikt zijn en nog als nieuw opnieuw verkoopbaar te zijn. Het moet onbeschadigd, en compleet zijn en in de originele verpakking retour gestuurd worden. Het aankoopbedrag -25% zal binnen 30 dagen worden gecrediteerd. Mocht niet aan alle bovenstaande voorwaarden zijn voldaan, dan behoudt SAPO Products zich ten allen tijde het recht, het recht op retour te weigeren.

7.3. Verzendkosten
De verzendkosten voor het retourneren van een product zijn voor de koper.

7.4. Zakelijke klanten
Wanneer u als bedrijf, vereniging, stichting, school of overheid een artikel wilt retourneren, dient u dit binnen 10 dagen na levering bij ons aan te melden via de mail icm. uw bestelnummer. Onze afdeling retouren beoordeelt uw retouraanvraag en informeert u per e-mail of deze aanvraag wordt geaccordeerd.

Wanneer het akkoord is en wij hebben het artikel goed ontvangen in ons magazijn, krijgt u het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd. SAPO Products hanteert 10% magazijn en handelingskosten voor goederen met een minimale retour waarde van 50 euro excl. BTW.

Voorwaarden zakelijke klanten:

  • Meld via de mail dat u een artikel retour wilt sturen. Vermeld hierbij altijd de rede van retourneren en het bestelnummer.
  • Na beoordeling van onze afdeling retouren ontvangt u via e-mail een bevestiging van uw verzoek en of deze is geaccordeerd.
  • U ontvangt daarna via e-mail instructies over de afhandeling hiervan.
  • Na ontvangst van uw zending, wordt er binnen 10 werkdagen een creditnota opgemaakt en aan u toegezonden.
  • Indien zakelijke klanten, de artikelen retourneren buiten onze retourvoorwaarden om, behouden wij het recht deze artikelen terug te sturen op kosten van de rechtmatige eigenaar zonder creditering van het factuurbedrag.
  • Een retourmelding ontheft u niet van uw betalingsverplichting.
  • Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen voor een ander artikel, omdat de retourprocedure en de bestelprocedure verschillen. U kunt uiteraard altijd het artikel opnieuw bestellen via sapohorecaproducts.nl

De artikelen

  • Moeten ongebruikt en in originele, ongeopende, onbeschreven, onbeschadigde verpakking ontvangen worden.
  • Mogen niet bedrukt zijn, tenzij wij ze specifiek voor u op voorraad houden.
  • Met een houdbaarheidsdatum moet nog minstens 1 maand geldig zijn.
  • Zoals agenda’s, kalenders e.d. moeten nog minstens 10 maanden bruikbaar zijn.

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Producten waarvan de verzegeling verbroken of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals producten met een houdbaarheidsdatum, mondkapjes, andere disposables etc.
  • Specials / service artikelen, dat wil zeggen producten die speciaal voor u besteld zijn c.q. bedrukt zijn.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

7.5. Bestelartikelen
Bij producten die wij speciaal voor u moeten bestellen kunt u, binnen 10 werkdagen na levering van het product, ook een verzoek indienen om te retourneren. Wanneer uw verzoek wordt geaccordeerd kunt u dit product retourneren waarbij de aankoopprijs – 25% van het product terug wordt betaald. Het product mag niet gebruikt zijn en nog als nieuw opnieuw verkoopbaar te zijn. Het moet onbeschadigd, en compleet zijn en in de originele verpakking retour gestuurd worden. Het aankoopbedrag -25% zal binnen 30 dagen worden gecrediteerd. Mocht niet aan alle bovenstaande voorwaarden zijn voldaan, dan behoudt SAPO Products zich ten allen tijde het recht, het recht op retour te weigeren.

7.6. Verzendkosten
De verzendkosten voor het retourneren van een product zijn voor de koper.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.